تبلیغات
►►►تیونینگ سمند◄◄◄ - موتور لامبورگینی ظرف 2 دقیقه نصب می‌شود
 
►►►تیونینگ سمند◄◄◄
به وبلاگ تیونینگ سمند خوش امدید امیدوارم از مطالب این وبلاگ خوشتان بیاید
                                                        
درباره وبلاگ

به وبلاگ تیونینگ سمند خوش امدید

برای بهتر شدن وبلاگ نظر بدید با تشکر

مدیر وبلاگ : محمد سلخی
نویسندگان
نظرسنجی
بیشتر از چه ماشینی خوشتون میاد ؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


دنیای‌خودرو- رضا آرمان: در خط تولید این هفته سعی خواهیم کرد تا مراحل ساخت یکی از محصولات بی‌نظیر کمپانی لامبورگینی را شرح دهیم. Murcielago SV میهمان این هفته ماست، همان‌گونه که از پسوند نام این خودرو مشخص است، این محصول سریع‌ترین Murcielago با نشان لامبورگینی است. این خودرو دارای موتور 5/6 لیتری 12 سیلندر است که نیرویی معادل 661 اسب‌بخار تولید می‌کند که حدود 29 اسب‌بخار از ورژن قبلی بیشتر است. //

در ایستگاه اول پس از آماده شدن بدنه اصلی خودرو و قبل از انجام هر‌گونه فرآیندی، شماره شاسی خودرو بر روی آن حک می‌گردد که چهار رقم آخر تعداد خودروهای تولید شده از سال2001 تاکنون را مشخص می‌کند. البته شاید جالب باشد که بدانید از این محصول با مدل‌های مختلف از سال 2001 تا سال 2010 حدود 4000 دستگاه تولید شده که البته در حوزه تولید و فروش خودروهای سوپراسپرت که به درخواست مشتری تولید و عرضه می‌شود عدد بدی نیست.
در ایستگاه اول پس از حدود سه ساعت کار بر روی هر خودرو جهت آماده‌سازی اولیه بدنه، پرسنل مربوطه آن را به ایستگاه دوم هدایت می‌کنند.
در ایستگاه دوم ابزاری تعبیه شده‌ است که این امکان را به خودرو می‌دهد تا چرخشی با زاویه‌ای 90 درجه‌ای را تجربه کند. این چرخش شرایطی را فراهم می‌کند تا تکنسین‌های خط تولید بتوانند به راحتی بر روی قسمت‌های مختلف کار کنند. در این بخش کلیه محافظ‌های حرارتی جهت جلوگیری از نفوذ گرما به داخل کابین و یا بخش‌های حساس دیگر نصب می‌شوند. سیم‌های ترمز هم از دیگر قطعاتی است که در محل خود قرار می‌گیرد. دیفرانسیل جلو نیز از دیگر بخش‌هایی است که توسط تکنسین‌های خط تولید در جای خود قرار می‌گیرد. این دیفرانسیل نیرو را از جعبه‌دنده گرفته و به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
Murcielago SV دارای سیستم حرکتی چهارچرخ است که با توجه به نیاز، نیرو بین چرخ‌های جلویی و یا عقبی تقسیم می‌شود. پس از نصب دیفرانسیل جلو خودرو از حالت 90 درجه به حالت معمول برگردانده می‌شود تا محورهای انتقال جلو در جای خود نصب شوند.
در ایستگاه سوم کلیه سیم‌های خودرو جهت انتقال نیروهای الکتریکی موردنیاز نصب می‌گردند. همزمان با این کار، تکنسین دیگری مشغول نصب باک بنزین 100 لیتری این لامبورگینی است. مصرف این خودرو طبق اعلام کارخانه یک لیتر در 5/5 کیلومتر است. در سمت چپ و بخش پشتی باک بنزین مخزن روغن قرار می‌گیرد. یکی دیگر از تکنسین‌ها هم به صورت همزمان مشغول نصب قطعات اولیه جعبه فرمان می‌باشد.
در ایستگاه چهارم یک قسمت کاربردی به بدنه خودرو اضافه می‌شود که عبارت است از قالب کناری بدنه. وظیفه قالب کناری هدایت هوا به سمت رادیاتور روغن است که بتواند آن را در اسرع وقت خنک کند. البته رادیاتور روغن نیز از دیگر قطعاتی است که در این بخش نصب می‌شود.
ایستگاه پنجم جایی است که امور مربوط به قسمت جلوی بدنه در آن به اتمام می‌رسد. در ابتدا یکی از تکنسین‌ها در صندوق را در محل مربوطه قرار می‌دهد. از آنجایی که موتور حجیم این خودرو کل فضای عقب را در اختیار می‌گیرد، این بخش تنها جایی است که می‌توان از آن به عنوان محفظه بار استفاده کرد. در این بخش نشان این کمپانی نیز توسط پیچ و چسب بر روی در صندوق نصب می‌شود.
بعد ازنصب در صندوق یکی دیگر از بخش‌های اصلی یعنی سپر جلو در جای خود قرار می‌گیرد. بر روی سپر جلو که از جنس فیبر کربن است اسپویلری وجود دارد که در سرعت‌های بالا باعث می‌شود تا خودرو به زمین بچسبد. در نهایت چراغ‌های جلویی هم اضافه شده و توسط تکنسین‌ها در جای خود قرار می‌گیرند.
Murcielago  بیش از 70 قسمت روکش‌دار دارد که همه روکش‌ها در بخش روکش‌دوزی که کنار خط مونتاژ قرار دارد دوخته می‌شوند. در این بخش 25 هنرمند مسوولیت برش، کوک‌زدن، چسباندن، دوختن و روکش کردن صندلی‌ها، داشبورد و بسیاری از بخش‌های دیگر را بر عهده دارند. روکش‌های مختلف از جنس چرم و ماده دیگری بنام آلکانترا است که در اصل این ماده از جنس پارچه است. با توجه به درخواست مشتری، این امکان وجود دارد که تریم داخل فقط از جنس چرم یا آلکانترا و یا ترکیبی از هر دوی آنها باشد. به طور کلی هفت متر مربع روکش برای قسمت‌های مختلف موردنیاز است که توسط تکنسین‌ها چسبانده می‌شوند. فرآیند چسباندن چرم و آلکانترا کاملاً با هم متفاوت هستند به طوری که چرم را می‌توان با گرما و یا کشش در جای خود قرار داد اما روکش آلکانترا صرفاً توسط بخار در محل مورد نظر نصب می‌شود.
کار نصب داشبورد و متعلقات در ایستگاه ششم صورت می‌پذیرد. در این ایستگاه قطعات دیگری نیز نصب می‌شوند که در بخش‌های مربوطه در کنار خط تولید مونتاژ می‌شوند.
در ایستگاه هفتم دیسک‌های سرامیکی ترمز در محل خود قرار می‌گیرند. همچنین در این ایستگاه هواکش‌های کناری هم که بسته به شرایط دمایی موتور و بیرون باز و بسته می‌شوند نصب می‌گردند. نیروی محرکه هواکش‌ها توسط یک موتور الکتریکی تامین می‌شود که توسط متخصص مربوطه نصب و تست می‌شود.
پس از ایستگاه هفتم Murcielago SV تقریباً نیمی از خط تولید را پشت‌سر گذاشته است و حالا وقت آن رسیده که نیمه دوم خط تولید را طی کند.
هم‌اکنون وقت آن فرا رسیده تا موتور پرقدرت لامبورگینی در محفظه موتور قرار گیرد. این فرآیند در ایستگاه هشتم صورت می‌پذیرد که یکی از حساس‌ترین فرآیندهای تولید است. برای نصب موتور فقط دو متخصص موردنیاز است که یکی از آنها موتور را به سمت خودرو هدایت کرده و دیگری محل قرار گرفتن موتور را آماده می‌کند. مرحله نصب موتور در زمان کمتر از دو دقیقه به پایان می‌رسد اما نصب دیگر اجزای موتور از جمله شیلنگ‌ها، اتصالات مکانیکی و سیستم الکترونیکی خودرو به بیش از دو ساعت زمان نیاز دارد. خودرو هنگام ترک از این ایستگاه به موتور، جعبه‌دنده و سیستم محرک چرخ‌ها مجهز شده است.
ایستگاه نهم بخشی است که اکثر قطعات و اجزاء شیشه‌ای به آن اضافه می‌شود. ابتدا یکی از تکنسین‌ها چسب سیلیکون را به دور شیشه زده و سپس شیشه توسط دستگیره‌های مکنده در جای اصلی‌اش قرار داده می‌شود و در نهایت با پرداخت نهایی کار به اتمام می‌رسد.
با ورود خودرو به ایستگاه دهم، بخش‌های دیگر داخل خودرو هم نصب می‌شوند. این قطعات شامل قطعات تریم و تزیینی خودرو هستند که با توجه به درخواست مشتری تولید و در جای خود قرار می‌گیرند.
در ایستگاه یازدهم صندلی‌ها هم در جای خود مستقر می‌شوند. درهای بالارونده هم جزو بخش‌هایی است که در این ایستگاه نصب می‌گردد. برای نصب درها ابتدا لولاها به بدنه پیچ می‌شود، سپس می‌بایست این اتفاق برای پایه نگهدارنده هم بیافتد.
در ایستگاه دوازدهم رینگ و لاستیک‌های خودرو نصب می‌شوند. در مدل SV از رینگ‌هایی استفاده می‌شود که 12درصد سبک‌تر هستند. رینگ‌های آلومینیومی در ایتالیا طراحی می‌شود اما تولید آن در ایالات متحده و در کارخانه Alcoa واقع درشهر کلیولند انجام می‌گیرد. این رینگ‌ها از جنس آلومینیوم بوده و به صورت قالب‌گیری تولید می‌شوند.
پروسه‌ای که اولین بار در سال 1948 توسط این کارخانه ابداع شد. در این روش آلومینیوم ذوب نمی‌شود بلکه با استفاده از قالب به آن شکلی که موردنظر است درمی‌آید. در ابتدای پروسه تولید میل‌گردهای آلومینیومی توسط دستگاه‌های برش به قطعات 45 کیلوگرمی تبدیل می‌شوند که در اصطلاح به آن شمش گفته می‌شود. سپس شمش‌های آلومینیومی به کوره ارسال می‌شوند و تا 400 درجه سانتیگراد حرارت را تجربه می‌کنند تا بتوان قالب‌گیری کرد. پس از قرار دادن شمش داغ در جای مربوطه کمی روغن روان‌کننده به داخل قالب پاشیده می‌شود تا هنگام قالب‌گیری آلومینیوم به بدنه قالب نچسبد. میزان نیروی وارده به هر شمش معادل 5/4 میلیون کیلوگرم است که آن را به شکل پیش ساخته رینگ درمی‌آورد. سپس رینگ پیش ساخته شده به قالب دوم منتقل می‌شود تا شکل آن تصحیح گردد و در نهایت در قالب سوم که فشار کمتری وجود دارد جزییات بیشتری به رینگ اضافه می‌شود و البته قسمت مرکزی رینگ هم سوراخ می‌شود. این رینگ‌ها به جهت اینکه هنوز تراشکاری نشد‌ه‌اند شباهت چندانی به رینگ خودرو ندارند. در فاصله 20 کیلومتری Alcoa، کارخانه دیگری به نام KMS وجود دارد که کار برشکاری و تراشکاری رینگ‌ها را انجام می‌دهد. ماشین فرز کاری این کارخانه رینگ‌های 22 سانتی‌متری جلو را در 45 دقیقه و رینگ‌های 33 سانتی‌متری عقب را در زمان 90 دقیقه شکل می‌دهد. قبل از ارسال رینگ‌ها به کارخانه لامبورگینی، Alcoa آنها را به رنگ مشکی درمی‌آورد.
این لامبورگینی در حال حاضر چرخ‌های خود را نصب شده می‌بیند و به عبارتی دیگر می‌تواند بر روی پای خود بایستد. همزمان تکنسین‌ دیگری غربیلک فرمان را در جای خود قرار می‌دهد. اما مهم‌تر از آن نصب کیسه هوای راننده می‌باشد که از حساسیت فراوانی برخوردار است. پس از نصب فرمان و متعلقات، تکنسین مربوطه عملکرد فرمان را مورد بازرسی قرار می‌دهد تا همه چیز به خوبی تحت کنترل باشند.
در ایستگاه سیزدهم بسیاری از مایعات موردنیاز خودرو مثل روغن جعبه‌دنده و پنج لیتر روغن موتور در محفظه‌های مربوطه ریخته می‌شود. همچنین کاپوت فیبر کربن مدل SV نیز در این ایستگاه بر روی خودرو نصب می‌شود. هم‌اکنون وقت آن رسیده تا متخصصان باله عقب را در جای خود قرار دهند. این باله در سرعت‌های بالا کمک می‌کند تا خودرو به سمت زمین متمایل گردد و اتصال آن آخرین فرآیند این ایستگاه کاری است.
ایستگاه چهاردهم آخرین توقف‌گاه خط تولید است. در این مرحله 25 لیتر بنزین وارد باک خودرو می‌گردد. قبل از استارت خودرو دو رشته شیلنگ دود و صدای اگزوز را به بیرون از فضای تولید منتقل می‌کنند. با روشن شدن موتور سیستم‌های مکانیکی و الکترونیکی خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرند.
پس از اتمام چهارده مرحله تولید، هم‌اکنون وقت آن فرا رسیده تا عملکرد واقعی خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد. کارشناسان کنترل کیفی در فاز اول به مدت 40 دقیقه خودرو را در محفظه تست مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
پس از خروج Murcielago SV از اتاق تست کلیه بخش‌های آن به مدت 2 ساعت مورد بازبینی و تست قرار می‌گیرند. سپس این خودرو کارخانه را ترک می‌کند و در یک جاده قرار می‌گیرد تا مسافتی 60 کیلومتری را جهت تست جاده‌ای بپیماید. از آنجایی که کارخانه پیست اختصاصی جهت تست ندارد، تک‌تک خودروها پس از تولید در کارخانه در خیابان‌ها و جاده‌های اطراف کارخانه و درشرایط معمول مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا هنگام تحویل به مشتری مشکل نداشته باشند.

 

 

شماره‌گذاری شاسی

 

 

نصب محافظ‌های حرارتی

 

 

نصب کابل‌های خودرو جهت انتقال نیروهای الکتریکی

 

 

نصب قاب کناری بدنه

 

 

نصب سپر جلو

 

 

نصب داشبورد

 

 

نصب دیسک ترمز

 

 

جانمایی موتور در محفظه موتور

 

 

نصب شیشه

 

 

نصب اجزای داخلی خودرو

 

 

نصب در  بالارونده

 

 

نصب تایرها

 

 

تزریق مایعات موردنیاز خودرو

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 16 مرداد 1396 12:59 ب.ظ
Hey! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs!
Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!
Carry on the great work!
جمعه 13 مرداد 1396 08:34 ق.ظ
I am actually grateful to the holder of this web page who has shared this impressive paragraph at
at this place.
دوشنبه 9 مرداد 1396 08:04 ب.ظ
What's up to every one, the contents present at this website are genuinely awesome for people knowledge, well,
keep up the good work fellows.
یکشنبه 8 مرداد 1396 09:42 ق.ظ
I am not sure where you are getting your info, but great topic.
I needs to spend some time learning more or
understanding more. Thanks for wonderful info I was looking for this
information for my mission.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 03:02 ب.ظ
Very good blog! Do you have any tips for aspiring writers? I'm hoping to start my own site soon but I'm a little lost on everything.
Would you recommend starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many choices out there that
I'm totally overwhelmed .. Any ideas? Thanks a lot!
یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 09:16 ق.ظ
It's very effortless to find out any matter on web as compared to books,
as I found this piece of writing at this site.
جمعه 1 اردیبهشت 1396 09:32 ب.ظ
Just wish to say your article is as amazing. The clarity on your
submit is simply great and that i could think you're a professional on this subject.
Well together with your permission let me to grab your feed to stay up to date with coming near
near post. Thank you 1,000,000 and please continue
the gratifying work.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 05:35 ب.ظ
Incredible! This blog looks just like my old one! It's on a totally different subject but it
has pretty much the same page layout and design. Outstanding
choice of colors!
سه شنبه 22 فروردین 1396 01:10 ب.ظ
Hey There. I discovered your blog using msn. This is a very smartly
written article. I'll be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful info.
Thank you for the post. I'll certainly comeback.
جمعه 11 فروردین 1396 05:08 ق.ظ
Hey There. I discovered your blog using msn. That
is a very smartly written article. I'll make
sure to bookmark it and come back to learn more of your
helpful information. Thank you for the post. I'll definitely comeback.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر