تبلیغات
►►►تیونینگ سمند◄◄◄ - ملاقات با فول‌ترین شورولت کامارویSS موجود در ایران
 
►►►تیونینگ سمند◄◄◄
به وبلاگ تیونینگ سمند خوش امدید امیدوارم از مطالب این وبلاگ خوشتان بیاید
                                                        
درباره وبلاگ

به وبلاگ تیونینگ سمند خوش امدید

برای بهتر شدن وبلاگ نظر بدید با تشکر

مدیر وبلاگ : محمد سلخی
نویسندگان
نظرسنجی
بیشتر از چه ماشینی خوشتون میاد ؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دنیای‌خودرو- عمادالدین جعفری: کاماروی SS، از نظر کارشناسان خودرویی با طراحی جلوتر از زمان خود است. خودرویی که علاوه بر چهره‌ای جذاب، مدعی در میان خودروهای سریع دنیاست و البته یک هنرمند هم به حساب می‌آید چرا که در فیلم TRANSFORMERS نقشی کلیدی بر عهده دارد و یا در حقیقت نقش اول فیلم را در میان اشیاء بازی می‌کند. //

در هفته‌نامه دنیای‌خودرو، بارها کاماروهای مختلفی اعم از RS و SS را به چالش کشیدیم. خودروهایی که هر کدام با امکانات و موتورهای مختلف در بازارهای جهانی حضور داشته و به صورت گذرموقت راهی خیابان‌های کشور شده بودند. این خودروها به دلیل داشتن چهره‌ای خشن و البته زیبا در میان علاقه‌مندان به خودرو از محبوبیت خاصی برخوردار است از این‌رو مدل‌های مختلفی از آنها را به خیابان‌های شهر حتی برای مدتی کوتاه آورده‌اند اما این چهره زیبا با موتورهای متفاوتی راهی بازار شده که عمده آن‌ها نمونه‌های شش سیلندر بودند و تعداد کمی از آن‌ها نیز با موتورهای پر قدرت هشت سیلندر پا به خیابان‌های کشور نهادند.
در این شماره نیز به سراغ یکی از این هیولاهای وارد شده به خیابان‌های تهران رفتیم. خودرویی که در سینه خود قلبی هشت سیلندر را پرورانده بود. با توجه به داشتن رنگی متفاوت از آنچه تاکنون دیده‌اید خالی از لطف ندیدیم تا تجربه راندن با این خودروی زیبا در خیابان‌های تهران را روی کاغذ بیاوریم.
با شنیدن نام شورولت در ذهن افراد مختلف نام‌های متفاوتی نقش می‌بندد. در ذهن قدیمی‌ترها نیز خاطرات زیادی زنده خواهد شد چرا که این برند آمریکایی در ایران حضوری پر رنگ داشت تا جایی که در شرکت جنرال‌موتورز ایران یا همان پارس‌خودروی امروز شورولت ایران در خط تولید قرار داشت. در میان علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و تهاجمی نیز نام کاماروی SS نامی شناخته شده و البته محبوب است که در زمان‌های گذشته افتخارات زیادی آفریده است. این مدل از کامارو در سال 1966 راهی بازارهای جهانی شد تا تاریخی را رقم بزند که برای همیشه در ذهن ماسل‌دوستان آمریکایی نقش ببندد. خودرویی کاملاً عضلانی که در کلاس خودروهای پونی‌کار (PONY CAR) قرار می‌گرفت.
نسل اول کامارو با پیشرانه‌ای شش و هشت سیلندر و در دو مدل کوپه و کانورتیبل وارد بازار شد که دارای ظرفیت حمل چهار سرنشین (2+2) بود. این خودرو که دارای گیربکس چهار سرعته دستی و دو و سه سرعته اتوماتیک بوده و دارای محور محرک عقب است از سال 1966 تا 1967 بر روی خط تولید شورولت قرار داشت.
استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به کامارو باعث شد تا نسل دوم این خودرو در سال 1970 وارد بازار گردد. ظاهر این نسل کمی متفاوت‌تر از نسل قبلی بود. همچنین پیشرانه‌های مورد استفاده در نسل دوم کامارو بیش از هفت مدل از نوع شش و هشت سیلندر بوده است. شورولت بر روی نسل دوم کامارو از جعبه‌دنده‌های سه سرعته اتوماتیک و چهار سرعته دستی استفاده کرده بود. کامارو RS و Z28 از مدل‌های جاودانه در این نسل محسوب می‌شود.
مدل‌هایی که هنوز هم می‌توان نمونه‌های سالم و زیبای آن را در خیابان‌ها و شهرهای مختلف کشور مشاهده کرد. خودرویی که در دهه 70 میلادی توانست تشنگان سرعت را راضی نگه دارد و البته راه را برای موفقیت نسل‌های بعدی خود باز کند.
سومین نسل کامارو در حدود 10 سال بر روی خط تولید قرار داشت. کاپوت کشیده و چراغ‌های جدید در کنار مه‌شکن‌های درون سپر سبک طراحی جدید را در کامارو به وجود آورده بود. در این نسل یک پیشرانه چهار سیلندر خطی، دو پیشرانه شش سیلندر خورجینی و دو پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر خورجینی مورد استفاده قرار گرفت. همچنین در این نسل از جعبه‌دنده‌های سه و چهار سرعته اتوماتیک و چهار و پنج سرعته دستی استفاده می‌شد. این نسل از کامارو هیچ‌گاه راهی بازار ایران نشد یا اگر هم وارد بازار شد تعداد آن به اندازه انگشتان دست هم نیست.
نسل چهارم کامارو با ظاهری اسپرت‌تر و جوانپسندتر وارد بازار شد. خودرویی که در سال 1993 وارد بازار شد مثل رسم همیشگی کامارو در دو مدل کوپه و کانورتیبل ساخته شد. پیشرانه پایه مورد استفاده در نسل چهارم از نوع شش سیلندر Vشکل با قدرت 160 اسب‌بخار بود. در کنار این پیشرانه یک پیشرانه شش سیلندر 200 اسب‌بخاری نیز برای مشتری در نظر گرفته شده است. همچنین شورولت بر روی این خودرو سه پیشرانه هشت سیلندر خورجینی دیگر نیز قرار داده است. نسل چهارم کامارو دارای یک جعبه‌دنده چهار سرعته اتوماتیک و دو جعبه‌دنده پنج و شش سرعته دستی است.
نسل چهارم کامارو در سال 2002 به علت از دست دادن مشتریان خود و همچنین مصرف زیاد سوخت  از خط تولید شورولت خارج شد و به خاطره‌ها پیوست. کامارو این راه طولانی را پیمود تا به جایی برسد که از نظر طراحی و البته تکنولوژی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این خودروی رویایی هشت سال تولید نشد تا در سال 2010 با چهره‌ای فوق‌العاده و جذاب راهی خیابان‌ها شود. چهره‌ای که بیشتر شبیه به خودروهای نسل آینده بود.
طراحی
شاید بتوان SS را جزء زیباترین محصولات شرکت شورولت دانست بدنه‌ای با خطوط تیز به همراه جلو پنجره‌ای کشیده که در طرفین آن چراغ‌ها جای گرفته‌اند و در تیزترین نقطه آرم خود شورولت خودنمایی می‌کند. بر روی کاپوت خودرو برآمدگی وجود دارد که تا شیشه کشیده شده و در ابتدای آن نیز یک دریچه کوچک هوا قرار دارد که این برآمدگی چهره SS را عضلانی‌تر نشان می‌دهد.
لازم به ذکر است که این برآمدگی در نمونه RS کمی متفاوت و البته کمتر است. در پایین سپر نیز دریچه‌ای برای ورود هوا به موتور قرار گرفته که باریک و کشیده بوده و در دو طرف خود مه‌شکن‌هایی گرد را می‌بیند چراغ‌های جلو در کنار مه‌شکن‌های درون سپر علاوه بر هماهنگی خاص باعث جلب توجه بیشتر شده به خصوص آنکه وقتی در تاریکی چراغ‌هایLED را روشن نمایید.
در قسمت کناری نیز طراحی خودرو بسیار دلنشین‌تر جلوه می‌کند. گلگیرها و خط طولی کشیده شده از ابتدای سپر جلو تا انتهای خودرو که با شکستگی در قسمت دستگیره درها امتداد یافته و زیبایی خاصی را به این قسمت بخشیده که باید طراحی خاص آینه‌های جانبی را نیز به این قسمت اضافه کرد.
طراحی کامارو SS در قسمت انتهایی نیز همانند دیگر قسمت‌ها با دقت و ظرافت خاصی طراحی شده است. در این قسمت چراغ‌های جداگانه مربع شکل عقب، سراگزوزهای قرار گرفته در طرفین سپر به همراه مه‌شکن‌های درون سپر تقارن بسیار زیبایی را در عقب خودرو پدیدار ساخته است. اما رنگ نارنجی این خودرو نیز به هر چه زیباتر شدن این خودرو کمک زیادی کرده بود.
موتور و گیربکس
کاماروی موردنظر نسل چهارم است و از پیشرانه پر قدرت هشت سیلندر بهره می‌برد با موتوری که 6.2 لیتر حجم داشته و قادر به تولید 426 اسب‌بخار قدرت است.
هنگامی که پیشرانه این خودرو را روشن می‌کنیم با فشار دادن پا بر روی پدال گاز شاهد غرشی گوش‌نواز هستیم. در دورهای بالا این صدا خود را نشان می‌دهد اما در حالت عادی به آرامی کار می‌کند. با قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت D شروع به حرکت می‌کنیم. فقط کافی است تا پا را کمی بیشتر بر روی پدال گاز فشار دهید در این صورت شاهد شتابگیری باورنکردنی این خودرو خواهید بود به واقع می‌توان 426 اسب‌بخار را در این خودرو حس کرد چرا که در مدت زمانی کوتاه با چسباندن راننده به صندلی خود را به سرعت‌های بالا می‌رساند.
هنگامی که سیستم کنترل الکترونیکی ضد لغزش این خودرو خاموش بود با فشار دادن بر پدال گاز قسمت عقب خود با هرزگردی لاستیک‌ها تمایل به خروج از مسیر را از خود نشان می‌داد. بنابراین با خاموش بودن این سیستم، کنترل خودرو کار چندان آسانی نیست.
شتابگیری سریع SS تنها منوط به موتور پر قدرتش نخواهد بود چرا که عملکرد گیربکس پنج سرعته اتوماتیک این خودرو که در کمترین زمان اقدام به تعویض دنده می‌کند نیز بی‌تأثیر نیست. ترمزهای SS به خوبی از پس سرعت این خودرو برآمده و خودرو را متوقف می‌کنند. در هنگام عبور از مسیرهای ناهموار ممکن است که در صورت بلند بودن سرعت‌گیر کمی با مشکل مواجه شوید. فنربندی خودرو به دلیل خواص اسپرتی سفت بوده و البته قدرت جذب ضربات در آن نیز بالاست.
در هنگام راندن با این خودرو، کمی باید مراقب بود چرا که دید ضعیف این خودرو به خصوص در قسمت عقب و کناری از نقاط ضعف بارز این خودرو است حتی در هنگام راندن به سمت جلو نیز به دلیل داشتن برآمدگی بر روی کاپوت دید جلو نیز ضعیف است و در رانندگی شهری خطرآفرین خواهد بود. این در حالی است که صندلی‌ها هم کمی پایین‌تر از حالت عادی هستند که البته برای خودروهای اسپرت این موضوع امری طبیعی است. به هر حال دید ضعیف این خودرو یکی از معایب بزرگ آن به شمار می‌رود.
کابین
با ورود به کابین کامارو، شاهد فضایی که نوید یک رانندگی جذاب را می‌دهد هستیم. فضای کابین پوشیده از چرم مشکی رنگ بوده که با نواری قرمز رنگ هارمونی خوبی پیدا کرده است. جنس مواد به کار رفته در داشبورد چندان با کیفیت نبوده و خشک است. صندلی‌های خودرو راحت است و سرنشینان جلو فضای مناسبی را در اختیار دارند. این در حالی است که فضا برای سرنشینان عقب بسیار محدود است به طوری که اگر سرنشینان جلو بخواهند راحت بنشینند در واقع قسمت عقب  بلااستفاده خواهد بود. همه کلیدهای درون کابین  به خوبی در دسترس قرار داشته و کلیدهایی نیز بر روی فرمان خودرو تعبیه شده که دسترسی به سیستم صوتی را ساده‌تر می‌کند.
SS موردنظر یکی از فول‌ترین‌های عرضه شده به بازار است چرا که علاوه بر امکانات عمده‌ای که اغلب کاماروهای SS دارند از استارتر بر روی ریموت نیز بهره می‌برد که در نوع خود جالب بود.
خودروی مذکور در حدود 80 میلیون تومان خریداری شده و در منطقه آزاد کیش تردد دارد اما چند روزی را نیز میهمان خیابان‌های تهران است.

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 16 شهریور 1396 10:26 ق.ظ
Excellent article. Keep writing such kind of info on your blog.
Im really impressed by it.
Hey there, You've done an excellent job. I'll definitely digg it and personally suggest
to my friends. I am confident they will be benefited from this web site.
یکشنبه 15 مرداد 1396 04:03 ب.ظ
hi!,I love your writing very much! share we communicate extra about your
article on AOL? I require a specialist in this space to unravel my problem.
May be that is you! Looking ahead to look you.
جمعه 13 مرداد 1396 05:55 ب.ظ
This article will assist the internet users for setting up new website or
even a weblog from start to end.
دوشنبه 9 مرداد 1396 04:58 ب.ظ
This is very interesting, You are a very skilled blogger.
I have joined your feed and look forward to seeking more of your fantastic post.

Also, I've shared your website in my social networks!
یکشنبه 4 تیر 1396 09:11 ب.ظ
بسیار ریشه از خود نوشتن در حالی که صدایی دلنشین در آیا نه کار درست با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر پاراگراف شما
موفق به من مؤمن متاسفانه تنها برای while.
من هنوز مشکل خود را با فراز در مفروضات و یک خواهد را سادگی به کمک پر کسانی که معافیت.
در صورتی که شما در واقع که می توانید انجام من خواهد بدون شک بود مجذوب.
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 08:06 ب.ظ
Good day very nice website!! Guy .. Beautiful ..
Amazing .. I will bookmark your web site and take the feeds
also? I'm happy to search out so many useful info here within the publish, we need work
out extra techniques on this regard, thank you for sharing.
. . . . .
شنبه 2 اردیبهشت 1396 02:47 ق.ظ
Simply desire to say your article is as astounding. The clearness
on your publish is just excellent and i could assume you're an expert in this subject.
Well along with your permission let me to grasp your RSS feed to stay up to date with forthcoming post.
Thank you one million and please keep up
the enjoyable work.
سه شنبه 22 فروردین 1396 07:11 ق.ظ
Every weekend i used to go to see this web site, as i
wish for enjoyment, since this this site conations genuinely nice funny data
too.
دوشنبه 21 فروردین 1396 12:18 ب.ظ
I was suggested this web site by my cousin. I am not sure whether
this post is written by him as nobody else know
such detailed about my problem. You are wonderful! Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر